Nyheter
Hörlurar
Kundservice i Sverige Säker betalning 4x Avgiftsfritt Enkla returer

Tillagd i kundvagnen !

Delsumma

RFX

Bakbromspedal Pro ST Kawasaki KX125

Pedala mot seger med RFX Pro ST-bakbromspedalen för Kawasaki KX125, som är designad för högpresterande motorcykling.

919,51 kr 885,14 kr
Skickas inom 2 dagar
Beskrivning
+

Bromspedalerna RFX i Pro-serien är designade och testade för användning på högsta nivå.

Bromspedalerna i Pro-serien är tillverkade av aluminium 7075-T6 och har en smidd axel av OEM-typ. Den släta finishen på axeln minskar slitaget som är kopplat till ett räfflat design.

De flexibla ändarna i Pro-serien är gjorda av CNC-bearbetade aluminiumblock och har en roterande ändbit med fjäder som vid stötar, som i en grop, roterar för att minska skador. Ändbiten har också ståltänder för att underlätta greppet i leriga förhållanden.

De flexibla ändarna i Pro-serien har också en stopp på den roterande änden, som stoppar änden vid 90 grader rotation, vilket förhindrar skador som kan uppstå om änden snurrar under kopplingsskyddet.

Bromspedalerna i serien inkluderar också en bromssnöre för att förhindra att pedalen vrider sig vid kollision.

Egenskaper:

  • Ny solid ändbit i 7075-T6 block med flödesdesign.
  • Ny justering med 2 positioner på änden.
  • Ny version av änden med hårdanodisering tillgänglig för nuvarande modeller.
  • Ny stil på bromssnöret med justerbar klämma.
  • Ny svart hårdanodiserad axel för att motverka korrosion och minska slitaget.
  • Bytbara tänder i rostfritt stål för bättre grepp.
  • Kommer komplett med lager och bussningar för vissa modeller.
  • Lasergraverad logotyp.

Monteringsanvisningar:

  • Börja med att notera höjden på pedalens ände i förhållande till fotpinnen.
  • Ta bort R-klämman eller split-pinnen från baksidan av bromsmuttern bakom ramen.
  • Ta bort pivotbulten som håller pedalen på ramen.
  • Koppla bort fjädern till pedalen och låt den hänga.
  • Snu pedalen utåt för att exponera split-pinnen på baksidan av pedalens hus.
  • Ta bort denna split-pin och positioneringspluggen, nu kommer bromspedalen att ta bort.
  • Ta bort oljepackningarna från den gamla pedalen, rengör dem och sätt tillbaka dem på den nya pedalen.
  • Rengör alla delar med en multifunktionell smörjmedel, som maxima MPPL, redo att installeras igen.
  • Sätt tillbaka bromshuset, stopp-pinnen och split-pinnen.
  • Sätt tillbaka returfjädern.
  • Tillämpa vattenfast Maxima-fett på pivotbulten, justera pivot-hålet och sätt tillbaka bulten.
  • Spänn pivotbulten till det angivna vridmomentet enligt bruksanvisningen.
  • Sätt tillbaka R-klämman/split-pinnen på baksidan av pivotbulten.
  • När pedalen är på plats, justera höjden på pedalen för att få rätt position och spel genom att lossa muttern ovanför höljet och vrida på dykbulten inåt eller utåt efter behov.
  • Montera nu bromssnöret.
  • Japanska modeller - Ta bort muttern och brickan från det nedre motorfästet, byt ut den gamla brickan mot den nya som är fäst vid bromssnöret.
  • KTM-modeller - Ta bort den nya brickan som är fäst vid bromssnöret, lägg den åt sidan eftersom den inte behövs på KTM, gör en ögla av kabeln runt det nedre motorfästet och sätt tillbaka den inuti klämkopplingen.
  • Justera rätt spänning på bromssnöret, och kom ihåg att förbereda för en förlängning av pedalen nedåt.
  • Kram ihop kopplingen med en tång och klipp bort överflödig kabel.
Ytterligare information
+
VarumärkeRFX
Leverantörsreferens1110827001
Färgblk/grn
FärgSvart
ConstructeurN/C

Välj storlek

Storlek
*

Välj alternativ